Monday, May 26, 2008

おわり

日曜日にこの学期は終わるデすよ。かなしいですから、日本語のクラスもおわます。このは私の話の踊りです。でも、なつにれんぞく(sequels) があると思います。。。

Last time…

Godzilla was mad because Leparakan went to the park with Muimina. Then he ate the sunflower seeds (from the sunflower that grew out of his papercut) and went crazy. Leparakan saw Godzilla eat the sunflower seeds and her eyes widened in surprise. Even though she saw Godzilla eat the seeds, she had to make sure what she saw was correct, and asked him if he had in fact eaten them. Godzilla said yes and that they were delicious! Muimina asked Leparakan why it was bad that he ate the seeds. She said the seeds were not from Earth, but that he couldn’t tell anyone this information. Muimina didn’t believe her at first. Then, Leparakan asked Godzilla how many seeds he ate and he said lots! Leparakan told Muimina that it was too late; Godzilla was going to turn into a Martian soon. Muimina said that was frightening and Leparakan agreed.


And now…

とつぜん(suddenly) かがやく(brilliant)電気 とテクノのおんがくがあります。ゴジラはおどいます。そして、ばんじ(everything)はくろいになりました。それから、ゴジラはあらわれります(to appear)。ごじらはAntennae がいます。かわいいです。(私はこのなつにかきます(to draw)。)ソシテ、ゴジラはむいみなとレパラカンとだきました(to hug)。ごじらはあいさつをして、 (to salute)人をすくう(to save/rescue)をと言っていました。レパアカンとむいみなはとおわくさせるになりました。そして、むいみなはかせい人(Martian)になりますのがはたのしいだと思います。ひまわりのたね(sunflower seeds)を食べました。レパラカンはおっこた(angry)やとてもてもおどろき(surprise) がありました。レパラカンはひまわりのたね(sunflower seeds)をたべません。レパラカンはむいみなは食べますをみましたから、メガ大きいです。むいみなもAntennaeをせいちょおしました(to grow)。それから、むいみなはばかな(silly)にっこりわらて(to smile)、ちへいせん(horizon)に行きました。

おわり。(The End)



Additional notes:

If you want to speak Japanese over the summer, I would too! Let's continue the blog. Or...IM. Let me know. I'm attempting to remember Japanese so that when I go to Japan in December I'm not completely lost.

2 comments:

Kristin said...

Oh I forgot to mention.

Stay tuned for the sequels:
Godzilla and the phospholipids
Godzilla gets a cape
Godzilla and the alley cats
Godzilla and Mr. Potato Head

Hamada said...

レパラカンは一人になりましたね。ちょっとかなしいです・・・。これからレパラカンは何をするんでしょうか?

なつもブログをしますか?すごいですね!がんばってくださいね!